În Europa, pandemia COVID-19 a redus puternic cererea de autovehicule şi a perturbat lanţurile de aprovizionare ale industriei auto
În contextul construcţiei şi cererilor auto din Europa, în Cehia se estimează că producţia auto va scădea cu 13% în acest an la aproximativ 1 milion de autovehicule, potrivit Autosap, asociaţia din industrie. Cei mai mari constructori auto ai ţării au fost forţaţi să-şi reducă producţia sau chiar să o închidă complet în ultimele luni pe fondul crizei aprovizionării cu componente auto.
Dar şi uzinele auto din Slovacia şi-au stopat producţia. Asociaţia din industrie a ţării, ZAP, spune că după un declin de 11% în 2020, producţia nu va reveni la nivelurile de dinaintea pandemiei în acest an. În Ungaria, economia a înregistrat în trimestrul III o creştere sub aşteptări în contextul stagnării industriei auto.
În acest sens, „Este un exemplu clasic al şocului extern, iar economiile masiv dependente de industria auto suferă de pe urma lipsei de diversificare~, arată Richard Grieveson din cadrul Institutului de Studii Economice Internaționale din Viena.
Procentual, producţia principalilor constructori auto din Europa Centrală a scăzut cu 20% în perioada ianuarie-august, potrivit Capital Economics, care avertizează că…
Citeste continuarea Aici