Criza transporturilor globale se va extinde și în 2022,
Haosul care a perturbat în ultima perioadă lanţurile globale de aprovizionare se va extinde în anul 2022, lipsa şoferilor de camioane afectând distribuirea de bunuri din navele container în întreaga lume, a atenţionat marţi 2 noiembrie compania daneză A.P. Moller Maersk A/S, care controlează o flotă de peste 700 de nave.
„Întregul sistem a devenit un blocaj gigantic”, a spus Soren Skou, directorul general al celei mai mari companii de transport maritim din lume, conform Reuters.
Potrivit acestuia, navele container nu pot părăsi porturile din cauza lipsei forţei de muncă, în principal şoferi care să transporte bunurilor cu camioane mari în Statele Unite şi Marea Britanie, chiar dacă salariile au crescut semnificativ.
Există 300 de nave container care aşteaptă în zona porturilor, a precizat Skou, după ce Maersk a raportat câştiguri trimestriale robuste, datorită cererii masive de bunuri şi un lanţ global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează preţurile la transportul maritim de marfă, potrivit Agerpres.
De asemenea, pentru a face faţă cererii în creştere, Maersk a majorat capacitatea, dar asta nu compensează…
Citeste continuarea Aici