Mezelurile au fost printre cele mai consumate alimente din România
În datele companiei de cercetare Market Vector se arată că românii cheltuie anual suma de 4,3 miliarde de lei pe mezeluri, indicator care a crescut în ultimii ani. Totodată, în primul semestru poate fi observată o uşoară majorare a cheltuielilor pe acest tip de produse.
În schimb, datele înregistrate de Market Vector prezintă o scădere a volumelor, cu 4,4% comparativ cu anul trecut, ceea ce arată că românii cumpără mai puţin cantitativ.
În acest sens, Dana Tănase, director executiv al Asociaţiei Române a Cărnii, din care fac parte marii jucători din piaţă, spunea recent că din discuţiile pe care le-a avut cu companiile nu se vede o creştere a consumului de produse din carne şi că oamenii se uită la preţ atunci când aleg să cumpere, astfel că în acest sector consumul scade.
De asemenea, poate fi observată o tendinţă pe piaţă şi anume alegerea ambalajelor mai mici. De exemplu, salamul feliat şi ambalat individual are un preţ mai mic per produs comparativ cu cel nefeliat, sub formă de baton, însă per total, preţul per kilogram este mai mare.
Românii preferă formatele de produse cu gramaj mai mic
În…
Citeste continuarea Aici