Mezelurile au fost printre cele mai consumate alimente din România

În datele companiei de cercetare Market Vector se arată că românii cheltuie anual suma de 4,3 miliarde de lei pe mezeluri, indicator care a crescut în ultimii ani. Totodată, în primul semestru poate fi observată o uşoară majorare a cheltuielilor pe acest tip de produse.

În schimb, datele înregistrate de Market Vector prezintă o scădere a volu­melor, cu 4,4% comparativ cu anul trecut, ceea ce arată că românii cum­pără mai puţin cantitativ.

În acest sens, Dana Tănase, director executiv al Asociaţiei Române a Cărnii, din care fac parte marii jucători din piaţă, spunea recent că din discuţiile pe care le-a avut cu companiile nu se ve­de o creştere a consumului de produ­se din carne şi că oamenii se uită la preţ atunci când aleg să cumpere, astfel că în acest sector consumul scade.

De asemenea, poate fi observată o ten­dinţă pe piaţă şi anume alegerea am­balajelor mai mici. De exemplu, sala­mul feliat şi ambalat individual are un preţ mai mic per produs compa­rativ cu cel nefeliat, sub formă de baton, însă per total, preţul per kilo­gram este mai mare.

Românii preferă formatele de produse cu gramaj mai mic

În…

Citeste continuarea Aici

You might also like