Cât durează, în prezent, o ştire în memoria oamenilor?

În România există o replică foarte interesantă: ”Memoria oamenilor este de scurtă durată.” Ea este utilizată în diferite contexte, printre cele mai întâlnite fiind cel despre crizele de imagine. Aceasta a devenit o scuză a lipsei de reacție, a incidentelor de PR negestionate sau gestionate incorect, o frază pe care ne-o spunem pentru a ne simți mai bine.

Astfel, ”Lasă, mai bine că nu am reacționat. Oricum oamenii uită…”

Dar, Dacă nu uită?

În ultimii 20 de ani, oamenii s-au schimbat, odată cu dezvoltarea internetului și a rețelelor de socializare. Sunt mult mai atenți la percepție, la feedback-urile altor clienți, la recenzii, la știri – în special la cele negative – și lista poate continua.

În acest sens, o informație negativă nu mai dispare de pe internet, iar un subiect va rămâne în atenția opiniei publice săptămâni, chiar luni. Mai mult, orice căutare pe Google sau pe Facebook poate oricând reaprinde discuția sau reaminti oamenilor situația negativă din trecut.

Și dacă oamenii nu uită?

De cele mai multe ori, nu, nu cred că oamenii uită atât de ușor pe cât ne dorim să credem. În cadrul unui studiu…

Citeste continuarea Aici

You might also like