Tot ce ar Trebui să Știi Despre Copywriting: Principii şi Tehnici Convingătoare Pentru a Genera Vânzări

Strategia de a crea conţinut convingător menit să declanşeze acţiuni şi să genereze conversii, leads sau clienţi se numeşte copywriting. Indiferent dacă este vorba despre e-mailuri, conţinut în site, reclame, postări pe reţelele de socializare sau cataloage de prezentare a produselor, un profesionist ştie cum să scrie şi să dezvolte textul pentru a obţine cele mai bune rezultate, iar acesta se numeşte copywriter sau redactor.

 

Faci un copywriting de calitate dacă te poţi folosi de cuvinte într-un mod adecvat pentru a convinge publicul să acţioneze, să fie mulţumit de informaţii şi să revină pe un site şi, în cele din urmă, să cumpere. Conţinutul bine redactat poate face diferenţa în orice strategie de marketing, generând creşterea numărului de conversii şi atrăgând cât mai mulţi clienţi,

 

Crearea unei strategii de copywriting

 

Când vine vorba despre conţinut, este esenţial ca redactorul să scrie bine, dar, dacă nu va reuşi să convingă clientul, nu este suficient. În marketingul digital, indiferent dacă este vorba despre text, video, e-mailuri sau podcast, sunt trei reguli de bază în crearea de conţinut care trebuie respectate şi anume:

 

  1. Să creeze o relaţie cu marca.
  2. Să convingă cititorul să acţioneze fie prin a lăsa datele de contact pentru newsletter sau un catalog gratuit, fie prin a cumpăra.
  3. Să inspire şi să motiveze cititorii.

 

În plus, pentru a dezvolta o strategie de copywriting eficientă, redactorul trebuie să ia în considerare şi alte aspecte cum ar fi: cercetarea necesităților şi intereselor utilizatorilor, programarea postărilor şi crearea unui calendar editorial care să ţină cont de sărbători, unicitate şi atractivitate, optimizarea SEO şi folosirea cuvintelor cheie, analiza rezultatelor postărilor pentru a identifica ce funcţionează şi ce nu şi a face modificări etc.

 

Tehnici esenţiale de copywriting

 

Copywritingul va fi o strategie de succes dacă vei adopta câteva tehnici de bază:

 

Stabilirea publicului ţintă – Redactorul trebuie să ştie pentru cine scrie şi cui se adresează pentru a putea adopta limbajul şi stilul adecvat şi a obţine cele mai bune rezultate. Este important să fie cunoscute vârsta, sexul, interesele, ocupaţia, hobby-urile, locaţia geografică şi orice alte informaţii care ar putea fi relevante şi ar putea ajuta la înţelegerea comportamentului şi a profilului utilizatorilor. Doar aşa se poate crea conţinut direcţionat către potenţialii clienţi şi cresc şansele de a obţine cât mai multe conversii.

 

Setarea tonului şi a limbajului – Odată ce a fost stabilit profilul utilizatorilor ţintă, ar trebui să fie uşor ca redactorul să adopte limbajul şi stilul potrivite pentru aceştia.

 

Crearea unor titluri captivante – Titlul este primul element cu care cititorul intră în contact şi, totodată, relevant pentru motoarele de căutare, de aceea, trebuie să fie ales cu atenţie. Poate să înceapă cu un număr, poate fi de forma unei întrebări, poate descrie subiectul şi face un apel la acţiune, poate fi o provocare etc. 

 

Important este să fie cât mai simplu, să descrie cât mai clar subiectul textului, să fie concis, să conţină cuvântul cheie şi să nu aibă mai mult de 55 de caractere, pentru a putea fi preluat tot în rezultatele căutărilor. 

 

Realizarea unei conexiuni cu cititorul – Dacă textul redactat reuşeşte să creeze o conexiune cu cititorul oferind răspunsuri şi soluţii la problemele lui, va genera încredere şi va avea efectul dorit, convingând utilizatorul să dea curs unei acţiuni. 

 

Să fie utilizate îndemnuri la acţiune (CTA-uri) – Acestea creează sentimentul urgenţei şi al unei oportunităţi care nu trebuie ratată. Se recomandă folosirea verbelor la imperativ atât în titluri, cât şi în subtitluri şi CTA-uri.

 

Să fie inserate date, cifre, rapoarte şi sondaje – Acestea dovedesc că informaţiile sunt verificate şi de încredere, drept urmare, textul va avea mai multă credibilitate. Nu trebuie omisă inserarea linkurilor către sursa de informaţie. 

 

Anticiparea obiecţiilor – Pentru că unul dintre scopurile copywritingului este înlăturarea îndoielilor cu privire la produs sau la servicii, identificarea şi combaterea obiecţiilor poate îmbunătăţi considerabil comportamentul prospecților. Orice redactor bun este şi un vânzător bun şi trebuie să fie pregătit să facă faţă oricăror întrebări primite de la cititori.

 

Persuasiunea – o caracteristică esenţială în strategiile eficiente de copywriting

 

Pentru a-şi creşte puterea de convingere, un bun redactor trebuie să ştie să folosească unele principii psihologice. Comportamentul uman este condiţionat de câteva legi fundamentale:

 

Reciprocitate – oamenii tind să răspundă la o acţiune cu o acţiune similară, prin urmare, dacă vrei să primeşti ceva, ar trebui să dai ceva; 

Similitudine – oamenii au tendinţa de a se conecta mai uşor cu cei care le seamănă sau au probleme asemănătoare cu ale lor;

Autoritate şi expertiză – oamenii sunt dispuşi să acorde atenţie şi încredere celor care reuşesc să se impună şi să aibă autoritate ca fiind experţi într-un domeniu;

Coerenţă – este esenţială pentru a exprima cât mai clar mesajele şi a ajunge uşor la cititor. 

 

În copywriting trebuie să ştii cum să spui poveşti

 

O modalitate eficientă de a atrage atenţia publicului şi a te conecta cu acesta este să spui o poveste convingătoare şi interesantă. Poveştile stau la baza comunicării şi, cu cât sunt mai emoţionante şi mai empatice, cu atât vor fi mai convingătoare. Însă, nu trebuie exagerat. O poveste convingătoare nu trebuie să fie prea detaliată şi nici să aibă valoarea unui roman. Trebuie doar să te ajute să îmbunătăţeşti comunicarea cu cititorul şi interacţiunea umană. 

 

Învaţă să pui întrebări cu răspunsuri pozitive şi scrie într-un mod cât mai informal

 

Un text în care apar întrebări care pot face cititorul să dea afirmativ din cap, este un text bine redactat. Secretul constă în a formula întrebări care să fie de tip afirmaţii și care să facă cititorul să fie de acord cu ceea ce spui şi să întărească un adevăr greu de contestat. 

 

Util ar fi ca redactorul să înveţe să scrie precum vorbeşte. Astfel, textul va fi mult mai natural, mai aproape de cititor şi mai uşor de lecturat. De asemenea, în loc să anunţi o vânzare, mai bine fă o recomandare, exact aşa cum ai face-o unui prieten apropiat. 

 

You might also like