Care sunt efectele încetării stării de alertă asupra relațiilor de muncă?

​Din cauza pandemiei de coronavirus, starea de alertă a durat aproape doi ani, respectiv din 15 mai 2020 și până pe 8 martie 2022, iar în această perioadă au fost adoptate o serie de acte normative referitoare la măsurile aplicabile, inclusiv în domeniul dreptului muncii. În prezent, încetarea stării de alertă produce efecte nu numai în privința ridicării restricțiilor, ci și cu privire la aceste măsuri care au fost adoptate în timpul acestei situații excepționale.

1.Telemunca: În România, în perioada stării de alertă a fost posibilă munca de la domiciliu sau în regim de telemuncă în baza unei decizii unilaterale a angajatorului, nefiind necesar acordul angajatului în acest sens. Din momentul încetării stării de alertă, acest lucru nu mai este posibil, această decizie unilaterală încetează să mai producă efecte, iar angajații vor fi obligați să se prezinte la locul de muncă prevăzut în contractul individual de muncă.

Însă, în măsura în care angajatorii vor dori totuși să mențină un sistem hibrid – muncă la birou și telemuncă/muncă la domiciliu, vor fi obligați să respecte prevederile Legii nr. 81/2018…

Citeste continuarea Aici

You might also like